בית עם היסטוריה וסיפור

אחוזה כפרית, וילה קלאסית או ארמון קטן – כל בית והסיפור שלו.

המגוון האדריכלי של הבתים בפיימונטה משקף את המגוון ההיסטורי, התרבותי והגיאוגרפי שלה. מכפרים מבודדים השוכנים בהרי האלפים שנבנו עוד בימי הביניים  ועד לעיר השוקקת טורינו.  כל יישוב מציע הצצה ייחודית לעבר ולהווה של האזור דרך מגוון המבנים הייחודיים שלו. 

בתי חווה: קאשינה (Cascina באיטלקית), הם חלק בלתי נפרד מהנוף הכפרי של פיימונטה. מבנים אלה, שמקורם במספר מאות שנים, שימשו את לב הפעילות החקלאית באזור. בתי החווה, שנבנו בעיקר מחומרים מקומיים כגון אבן, לבנים ועץ, מציגים תערובת אופיינית של פשטות, עמידות ופונקציונליות. 

הקאשינה מורכבת לרוב משני מבנים עיקריים, בית חווה בן שתי קומות ומרתף, ואסם גבוה עם גלריה ששימשה לאחסון החציר. גודל בתי החווה משתנה, החל מבתי משפחה קטנים ועד אחוזות רחבות ידיים. הגאומטריה שלהם מלבנית ,בצורת L, או בצורת ח, תמיד עם גג משופע .

אבן ולבנים משמשות בדרך כלל למבנה הראשי, בעוד שעצים משמשים קורות לתמיכת גגות. 

בתי חווה שימשו מרחבים רב-תכליתיים, ושימשו לא רק מגורים לבעלי החווה והפועלים אלא גם אזורי אחסון לגידולים, כלים ובעלי חיים. בנוסף, הם שיכנו לעתים קרובות חללים משותפים כגון מטבחים ואזורי אוכל שבהם הוכנו ארוחות וחולקו בין בני משפחה ועובדים. דמיינו ארוחת ערב מסורתית איטלקית ושמחה, בני המשפחה, העובדים הילדים ובעלי החיים, כולם יחד אוכלים וחוגגים. 

התכנון והבנייה של בתי חווה היו בדרך כלל בפיקוח של אומנים, בנאים ונגרים מקומיים, שאומנותם העניקה לכל מבנה אופי מובהק המשקף את המורשת האדריכלית של האזור. שימוש באבן לוסרנה הירקרקה אפרפרה לרצפה Pietra di Luserna, בעץ ערמונים מקומי עבור קורות העץ, טיח, סיד ולבני ג'לוסיה שמזכירים  מעט את המשרבייה הים תיכונית. וכמובן תקרות האבן המקומרות Volte Mattoni בגוון חום-אדמדם.

אנו מציעים מספר רב של בתי חווה בגדלים שונים ובדרגות שימור שונות. חלקם מוכנים לכניסה מיידית וחלקם דורשים שיפוץ קל או נרחב. 

וילות: בניגוד לקסם הכפרי של בתי חווה, וילות מייצגות את האלגנטיות והשפע הקשורים לארכיטקטורה של צפון איטליה. מקורה של המילה הלטינית "וילה", שפירושה אחוזה כפרית, ייצגה מעמד כלכלי וחברתי.

הוילות מאופיינות בחלוקה סימטרית, חזיתות מפוארות וגנים או כרמים רחבי ידיים, המשקפים את הטעמים האסתטיים של האריסטוקרטיה באותה תקופה. שימוש  בשיש, פסיפסים מיוחדים, מרפסות מעוטרות מעקות אבן, חללים גבוהים ותקרות מעוטרות פרסקאות, ריהוט עשיר בפרטים ופיתוחים, מזרקות אבן ופסלי גן. הוילות שימשו כמגורים עיקריים לבעלי קרקעות עשירים, והציעו נסיגה מהחיים העירוניים תוך הצגת מעמדם החברתי והעידון התרבותי.

אנו מציעים מספר וילות יפיפיות היכולות לשמש כבית נופש למספר משפחות וחברים, כבית מלון בוטיק או חללי אמנות ואירועים.  אלו נכסים מעוררי השראה, עם ערך תקופתי נכחד.

ארמונות  Palazzi: באיטליה, אין צורך להיות אציל כדי שביתך ייחשב כפאלאצו. בניין עירוני שנבנה כבית מגורים מפואר הוא ארמון. בימי הביניים אלו תפקדו גם כמחסנים ומקומות עסקים, כמו גם בתים. הארמון של כל משפחה היה כוורת שהכילה את כל בני המשפחה ובקומת הקרקע משרדים או חלל מסחרי. בתקופת הרנסאנס והבארוק האחוזות העירוניות הללו התהדרו בחזיתות מעוטרות ובחללי פנים מפוארים, ששימשו כסמלים של עושר וכוח. במאה ה-20 ארמונות רבים הוסבו לשימוש לבנייני מגורים משותפים.

הארמונות העירוניים למגורים בנויים לרוב כחלק מהחזית העירונית, מקצב גזוסטרות אחיד, חלונות זכוכית ותריסי עץ גבוהים לא חושפים ישר את האוצר הפנימי. כניסה מהרחוב דרך דלתות עץ כבדות עשירות בפיתוחים אל חצר מרכזית מרוצפת, גרמי מדרגות חיצוניים ופנימיים מלווים במעקות מפורזלים בעדינות. מנעד חומרים אינסופי מתגלה כאשר נכנסים אל החללים הפנימיים, רצפות שיש משולבות עיטורי יציקות טרצו צבעוניים, פרסקאות מקשטות את התקרות הגבוהות וטפטים מקוריים, דלתות זכוכית דו כנפיות מובילות אל מרפסות וגגות מרוצפי טרה קוטה, משם הנופים למרכזי הערים ההיסטוריות מרהיבים.

אנו מציעים גם ארמונות, בכפר, או במרכזי ערים עתיקות. יכולים לשמש כבית נופש למספר משפחות וחברים, וכמובן לairbnb.

לסיכום: מבתי החווה הצנועים הפזורים באזור הכפרי של פיימונטה ועד לווילות המלכותיות המעטרות את הגבעות המתגלגלות שלה, הנוף הארכיטקטוני של צפון איטליה מגוון כמו שהוא שובה לב. על ידי בחינת המאפיינים הייחודיים של כל טיפולוגית דיור, אנו מקבלים תובנה לגבי המורשת העשירה של האזור, הזהות התרבותית והמורשת המתמשכת בתחום האדריכלות והעיצוב ויכולים לבחור את הנכס המתאים לנו.