בית נופש שהוא בית חלומות

מרחבים, טבע, יקבים, אוכל איטלקי, משפחה וחברים.

איטליה מחולקת ל חמישה מקרו אזורים: צפון מערב איטליה, צפון מזרח איטליה, מרכז איטליה, דרום איטליה והאיים. 

כול מקרו אזור כזה מחולק למחוזות. סהכ ישנם 20 מחוזות באיטליה ופיימונטה הוא אחד המחוזות בצפון מערב איטליה. פרוש השם פיימונטה הוא לרגלי ההר, והכוונה היא לרגלי האלפים. מחוז פיימונטה גובל עם שוויץ בצפון, עם לומברדיה במזרח, עם ליגוריה בדרום וצרפת במזרח. בירת פיימונטה היא טורינו.

טיול להרים הוא קל. שעה-שעתיים ואנחנו בפסגות הגבוהות של Sestriere, sauza d'oulx Via lattea. הנופים עוצרי נשימה, אפשר לטייל ברגל, לא רק לחובבי סקי. אזורים שלמים בפיימונטה הוכרזו כאתרי אונסקו, לשימור המורשת כאתרי טבע תרבות ואומנות.  ישנם כרמים, מטעי אגוזי לוז (מכאן מגיע ממרח הנוטלה), ישנם שדות לבנדר וחמניות. גובה הגבעות משתנה ומשתפל מ 600 מטר ל 200 מטר, מושלם לרכיבת אופניים חצי חשמליות. בהחלט מזכיר את טוסקנה במראה.

זה נכון שמדברים על נכסים בטוסקנה, דירה ברומא או וילה באגמים, אבל האמת שהם מלאים בתיירים. והמחירים בהתאם. אנחנו מציעים להצטרף אלינו לגלות אזור שלם של חיים, מרחיבי לב ושקטים.

ישנן עיירות קטנות ויפות לגלות, אלפי יקבים לבקר בהם, שווקי איכרים עמוסים בתוצרת המגיעה היישר מן השדות. האגוזים, הירקות הצבעוניים, הפרות החושניים, הגבינות במחירים נוחים, מעוררים את החשק לבשל ולארח את אהובינו.

אם נרצה לרחוץ באגמים לגו מאג'ורה במרחק של כ 120 ק"מ צפונה. 

החוף נמצא במרחק של כ 100 ק"מ דרומה. פרובנס בצרפת במרחק של כ 330 ק"מ/ 5 שעות נסיעה בדרך נפלאה.

פיימונטה מחולקת לכמה מחוזות נפרדים, שלכל אחד קסם ואופי משלו. מהגבעות המתגלגלות של לנגה ועד הערים השוקקות טורינו ואסטי.

לנגה: אזור מפורסם בכרמים ובמטעי אגוזי הלוז שלו, לנגה הוא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו הידוע בנוף עוצר הנשימה שלו וביינות יוצאי דופן, כולל בארולו וברברסקו. עיירות כמו אלבה וברולו מציעות שילוב מושלם של קסם כפרי וחוויות גורמה.

טורינו: בירת פיימונטה, טורינו היא מרכז תרבותי תוסס, שופע היסטוריה וחדשנות. מהשדרות המפוארות, חנויות הבוטיק והכיכרות האלגנטיות שלה ועד למוזיאונים וגלריות ברמה עולמית, טורינו מציעה אורח חיים קוסמופוליטי עם סגנון איטלקי מובהק.

אסטי: עיר מקסימה, בת 73,000 תושבים. ידועה ביינות המבעבעים שלה ובארכיטקטורה מימי הביניים, אסטי היא פנינה שמחכה להתגלות. חקור את המרכז ההיסטורי, טעם מעדנים מקומיים בשווקים ההומים, ותשקע בהיסטוריה העשירה של האזור.

אגם מאג'ורה: אגם מאג'ורה שוכן בינות למרגלות האלפים, הוא מקום מפלט לחובבי טבע וחובבי טבע. עם עיירותיו המקסימות לצד האגם כמו סטרסה וארונה, אזור זה מציע מפלט שליו מהמולת חיי העיר.

עונות השנה בפיימונטה

פיימונטה חווה ארבע עונות שונות, כל אחת מציעה את ההנאות הייחודיות שלה. מהצבעים התוססים של הסתיו בכרמים ועד לנופי החורף המושלגים בהרי האלפים, לא חסר יופי לראות לאורך כל השנה. האביב מביא פרחים פורחים ופסטיבלים תחת כיפת השמיים, בעוד שהקיץ מזמין אתכם להתענג על אוכל באוויר הפתוח וימים עצלים על שפת האגם.

מצוינות קולינרית

פיימונטה היא שם נרדף למצוינות גסטרונומית, ומתגאה במסורת קולינרית עשירה כמו שהיא מגוונת. ריזוטו אל בארולו, אניולוטי אל פלין, טאייארין קון טארטופו (פטריות כמהין), העשויים עם מרכיבים מקומיים ומתכונים בני מאות שנים. ובל נשכח את היינות המפורסמים של האזור, מאדומים חזקים ועד לבנים פריכים וכל מה שביניהם. בין אם אתם סועדים במסעדה עם כוכבי מישלן או נהנים מארוחה נינוחה בטרטוריה, סצנת האוכל והיין של פיימונטה בוודאי תשאיר רושם מתמשך.

הכרה ואירועי תרבות של אונסק"ו

המשמעות התרבותית של פיימונטה מודגשת עוד יותר על ידי מעמדה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מתוך הכרה ביופיו יוצאי הדופן ובחשיבותו ההיסטורית של האזור. לאורך השנה, פיימונטה מארחת אינספור אירועי תרבות, מפסטיבלי מוזיקה וקולנוע ועד לתערוכות אמנות וירידים קולינריים. בין אם אתה נלהב מהיסטוריה, אמנות או אוכל, תמיד קורה משהו מרגש בפיימונטה.

לסיכום, פיימונטה מציעה אורח חיים תוסס כמו שהוא מעשיר. עם הנופים המדהימים, המטבח המענג והמורשת התרבותית העשירה שלו, אין זה פלא שהאזור הזה כבש את ליבם של מטיילים ובעלי בתים כאחד. אז למה לחכות?